Løpsinformasjon

Denne informasjonen gjelder for samtlige dager. For spesifikk informasjon for det enkelte løp – se egne bulletiner for hver enkelt dag!

MERK også at Fjord-O i år ikke har tilgang til betalingsterminal. Alle kjøp/betalinger må derfor skje kontant.

Løpskontor/sekretariat

Løpskontor er samlokalisert med sekretariat på arena.

Løpskontoret tar seg blant annet av leiebrikker, startnummer, endringer, etteranmeldinger, betaling av startkontingent for utenlandske løpere etc

Parkeringsbilletter for alle dager selges på løpskontoret.

For kart merket med arenaer og løpskontor se: https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=200598033388122299740.0004c2f94012856fac086

Parkering

Parkering dag 1 skjer på jorde. Alle andre dager skjer parkering på fast dekke. Parkeringsavgift kroner 50/dag. Kan forhåndskjøpes på løpskontoret.

Kafé: Det blir salg av et rikholdig utvalg tradisjonelle kioskvarer.

I tillegg vil det bli salg av god grillmat, som pølse, hamburger og laks. Nyt en sen middag på arena!

Fjord-O 2012 t-skjorte av teknisk kvalitet vil også kunne kjøpes til en gunstig pris.

Startordning:

Opprop 3 min før start

Løs postbeskrivelse utleveres etter opprop

Kartet tas opp i startøyeblikket

Det er startpost alle dager.

Kart for klasser nybegynnerklasser og klasser opp til og med D/H11-12 deles ut i sekretariat.

Kart for N-åpen vil i tillegg legges ut på Fjord-O West 2012 sine nettsider dagen før hvert løp.

Dag 2, 3 og 4 er det to forskjellige starter, avhengig av løype.

Pass på at du går til riktig start!

Klasser/løyper


Startnummer

Samtlige løpere skal ha startnummer. Løpernes starttider for hele Fjord-O er trykket på startnummeret. Startnummeret skal ikke brettes.

Målgang

Stempling ved målgang

Back up-lapper

De som ønsker back-up lapper kan hente dette på arena hos sekretariat/løpskontor. Startnummer påføres på lappens bakside.

Direktepåmelding (= etterpåmelding)

Det vil ikke være egne løyper for direktepåmelding. Det vil derimot være mulig å etteranmelde seg til samtlige klasser på løpskontoret frem til første start. Deltakeravgift betales på løpskontor ved påmelding løpsdagen.

Tøy fra start

Tøy fra start bringes tilbake til arenaen og legges ved løpskontoret.

Leiebrikker

Eventuelle leiebrikker hentes ut på løpskontoret. Samtlige som ikke registrerte emit-nummer ved påmelding er satt opp med leiebrikke. Brikken leveres etter det siste løpet man deltar i.

Leiebrikker som ikke registreres innlevert belastes med kr 600

Resultater

Resultatlister henges opp fortløpende på arena og distribueres live til internett. Resultatlister og strekktider legges ut på nettet samme dag. Endelige resultatlister vil bli hengt opp på arenaen dagen etter.

Det beregnes også sammenlagtresultater for klasser over 12 år etter følgende poengsystem: 10x(150-(50*(egen tid/vinnertid))

De tre beste løp teller.

Premiering

I N-Åpen + klasser til og med 12 år premieres samtlige deltakere hver dag

I alle andre klasser: Kun sammenlagt premiering.

Klasser 13-16 år: 1/3 premiering.

Øvrige ordinære klasser: 1/8 premiering

Det vil og så bli trukket ut premier hver dag blant alle deltakerne.

I klassene D/H 21- vil den som leder etter dag 3 vinne et tandemhopp i fallskjerm. Hoppet vil være personlig og går til neste på listen hvis vinneren ikke ønsker å benytte det.

I øvrige klasser over 18 år trekkes det samme dag ut to «Try-out» turer som innebærer  å være med på alt rundt et fallskjermhopp, men uten å hoppe.

I klasser 13-18 år trekkes det ut tre gavekort på svev i vindtunell (fallskjermsimulator) – en unik Vossa-opplevelse.

Fra hotell Fleischer trekkes det ut middager for to og badebilletter.

For mer detaljer om de flotte premiene. Se “premier” i hovedmenyen.

Toaletter

Toaletter på arena alle dager. Dag 2 er det også toalett på veien til start 1

Vask/hygiene:

Våt klut – metoden

Salg av sportsutstyr

Jarvis x4 vil stå for salg av orienterings-utstyr, mens Drevelin Aktiv vil være tilstede med sin spisskompetanse på sko for den aktive.

This post is also available in: English